Aktualności, Z życia szkół

Już piąty raz sprawdzali, co w lesie piszczy

Opublikowano 14 czerwca 2017, autor: MK.

Reprezentacje 24 szkół wzięły udział w V edycji konkursu wiedzy leśnej „Wiem, co w lesie piszczy” zorganizowanego przez Nadleśnictwo Garwolin.

Na starcie stanęły trzyosobowe drużyny reprezentujące szkoły z terenu powiatu garwolińskiego. Każda z nich wspólnie z opiekunem wyruszyła na Leśną Ścieżkę Przyrodniczo-Kulturową, gdzie na wyznaczonych stanowiskach musiała wykazać się wiedzą na temat leśnej flory i fauny.

 

 

Młodzież z klas IV-VI miała za zadanie m.in. rozróżnić kory i liście drzew i krzewów, rozpoznać gatunki ptaków, ssaków, płazów, gadów i bezkręgowców, zmierzyć się z rozróżnieniem tropów zwierząt, a także wykazać się znajomością gatunków grzybów, roślin chronionych i zielnych. Za każdy prawidłowo rozpoznany gatunek drużyna uzyskiwała 1 punkt. Za podanie niepełnej nazwy w przypadku nazw dwuczłonowych zawodnicy otrzymywali pół punktu.

Na wszystkich czekały nagrody

Najwięcej trafnych odpowiedzi udzieliła reprezentacja Publicznej Szkoły Podstawowej w Sobolewie. Drugie miejsce zajęła drużyna ze Szkoły Podstawowej w Życzynie, zaś trzecie – uczniowie Szkoły Podstawowej w Woli Władysławowskiej. Komisja konkursowa ze względu na wysokie wyniki, przyznała także wyróżnienia reprezentacjom, które zdobyły trzy kolejne miejsca: uczniom Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Woli Rębkowskiej (IV), Szkoły Podstawowej w Oronnem (V) i Szkoły Podstawowej w Dąbrowie z/s w Woli Łaskarzewskiej (VI). Do zwycięskich drużyn trafiły pamiątkowe puchary, zaś do wszystkich uczestników turnieju – nagrody rzeczowe ufundowane przez Nadleśnictwo Garwolin.

-Konkurs od pięciu lat cieszy się dużym zainteresowaniem szkół. W każdej edycji biorą w nim udział reprezentanci ponad dwudziestu placówek. Cieszymy się z tego, ponieważ turniej ma przede wszystkim rozwijać wiedzę przyrodniczo-leśną uczniów -mówi Anna Wiewióra, Specjalista Służby Leśnej ds. lasów niepaństwowych i edukacji przyrodniczo-leśnej.

Poza upowszechnianiem i rozwijaniem wiedzy o leśnej florze i faunie, konkurs miał na celu kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody i świadomości ekologicznej wśród dzieci i młodzieży.

 

Napisz komentarz »