Włącz się na modę w Garwolinie
Opublikowano 04 marca 2016, autor:
W ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii” sześcioro młodych mieszkańców naszego powiatu rusza z projektem społecznym, który ma pokazać odpowiedzialną modę.
„FashiON- włącz się na modę” ma też uzmysłowić, jak budować wizerunek i jak on wpływa na nasze życie.
-Chcemy zwiększyć świadomość społeczną na temat świata mody wśród osób, które zapoznają się z naszym fanpage`em na Facebooku, innymi kanałami naszej działalności online (Instagram- przyp. red) oraz wśród uczestników szkolenia na temat wizerunku i pokazu mody –wyjaśnia Adrian Kiełtyka, kierownik projektu.
„FashiOn” realizuje grupa studentów
Wiedzę na temat mody pokazują na fanpage`u w trzech blokach: Wizerunek, Kultura i Odpowiedzialna Moda. Dodatkowy moduł Moderndistrict pokazuje, jaki wpływ na odbiór przez otoczenie ma ubiór. Łącznie bloki zilustrują rolę mody w obecnych czasach.
Studenci uważają, że świadomość własnego wizerunku może bardzo pozytywnie wpłynąć na życie zarówno w pracy, jak i prywatne.
-Chcemy pokazać Wam, w jaki sposób zainwestować niekoniecznie pieniądze, żeby nasze otoczenie odbierało nas takimi, jakimi naprawdę jesteśmy -mówi Kiełtyka.
Odpowiedzialna moda, to kupowanie ubrań, które szyte były w dobrych warunkach i za przyzwoitą pensję. Uczestnicy projektu chcą też pokazać, jak stać się bardziej „eko” w modzie.
W bloku tematycznym „Moda, a kultura” studenci przedstawiają, co dla przedstawicieli innych kultur znaczy ubieranie się elegancko, skromnie lub ekstrawagancko i odpowiadają na pytanie, jak postrzegana jest moda w różnych kręgach kulturowych.
Warsztaty z coachem pokażą uczestnikom konkretne sposoby, dzięki którym mogą kontrolować swój wizerunek, co w przyszłości ułatwi im realizację swoich profesjonalnych i prywatnych celów.
Pokaz mody jako finał projektu
-Pokaz ma dwa cele. Po pierwsze chcemy przypomnieć widzom, że moda to przede wszystkim dobra zabawa. Po drugie zaprezentujemy kreacje młodych polskich projektantów. Pokażemy, że istnieje alternatywa dla kupowania ubrań w zagranicznych sieciówkach -dodaje Kiełtyka.
Studenci chcieliby zainteresować swoim pomysłem około 450 osób. Odbiorcami projektu są przede wszystkim ludzie młodzi, którzy dopiero kształtują swoje światopoglądy oraz sposób, w jaki chcieliby być postrzegani. Ale nie tylko oni.
-Nasz projekt skierowany jest do uczniów, studentów, ale i do osób w kwiecie wieku. Do każdego, kto zechce zdobyć z nami te informacje i rozwinąć swoją świadomość o modzie –zauważa kierownik projektu dodając, że walor kulturowy oraz ekologiczny, skierowany jest do osób chcących być bardziej świadomymi otaczającego świata i nie postrzegać go przez pryzmat stereotypów.
Gazeta „Twój Głos” objęła projekt „FashiON- włącz się na modę” patronatem medialnym. Niebawem będziemy informowali o kolejnych działaniach młodych, kreatywnych ludzi z Garwolina i okolic.
Tekst: Ewelina Karbowska
Zdjęcia: Facebook akcji